Astrònoms troben un disc de material molt el·líptic al voltant d’una estrella jove.
Podem observar un anell de pols i “runa estel·lar” nolt irregular, al voltant de la jove estrella HD 15115. El disc vist de costat des del Telescopi Espacial Hubble, que ens mostra una línia densa de color blau que s’estén a esquerra i dreta des de l’estrella, amb una regió amb més densitat precisament a la part superior del mateix disc.
Els astrònoms pensen que les estructures en formes d’agulles que surten del mateix disc, son partícules de pols, que com a conseqüència d’una òrbita altament el·líptica envolten l’estrella.
La desproporció del disc pot haver estat provocada, perquè els planetes recullin part d’aquesta runa, o per la gravetat d’alguna estrella pròxima.
La màscara per ocultar part de la llum, ha servit a la càmera avançada del Hubble per observar el disc fosc de material. La imatge es va capturar el passat 17 de juliol de 2006, i que s’han completat amb observacions del 2006 i 2007 des de l’Observatori Keck de Hawaii.
Per més informació, polseu aquest enllaç.
1 Comentari fins ara
Deixa un comentari
[…] 22 Juliol 2007. Astrònoms troben un disc de material molt el·líptic al voltant d’una estrella. […]